Koenraad-Van-Kerckhoven

Mercer benoemt Koenraad Van Kerckhoven tot Market Business Leader Employee Health & Benefits Benelux

• 17 juni 20174

HR consultancybedrijf Mercer heeft Koenraad Van Kerckhoven (48) aangesteld als Market Business Leader Employee Health & Benefits Benelux. In die hoedanigheid is hij verantwoordelijk voor de verdere ontwikkeling van de business rond adviesverlening op het vlak van de optimale en duurzame inzetbaarheid van werknemers. Hij zal deze nieuwe functie combineren met zijn huidige betrekking als Country Leader Belgium bij Mercer.

“Gezondheid van werknemers wordt steeds belangrijker voor bedrijven”

Health & Benefits is een belangrijke servicepeiler voor Mercer dat bedrijven ondersteunt bij het ontwerp, de implementatie en het beheer van hun extralegale voordeelplannen. En volgens Koenraad Van Kerckhoven zal die tak in de toekomst alleen maar aan belang winnen. “Extralegale voordelen vormen een belangrijk onderdeel van de salarispolitiek van bedrijven en zijn een cruciaal element in het aantrekken en behouden van talent. Anderzijds wordt de gezondheid van de werknemers een van de grootste uitdagingen voor bedrijven aangezien we allemaal steeds langer zullen moeten werken. Wat kunnen bedrijven doen om het verzuim bij oudere werknemers terug te dringen? Hoe gaan ze om met stress bij werknemers? Wat zijn de juiste extralegale voordelen voor de verschillende werknemers in het kader van de war on talent? Hoe speel je als onderneming in op de vergrijzing van het personeel? Bedrijven zullen al deze uitdagingen moeten vertalen in goed onderbouwde Health & Benefits plannen met het oog op een optimale en duurzame tewerkstelling. Wij kunnen bedrijven helpen bij het uitwerken van een adequate strategie.”

Het feit dat Koenraad Van Kerckhoven een deel van zijn werktijd in Nederland doorbrengt, ziet hij als een verrijkende ervaring. “Ik krijg zo een beter zicht op de manier waarop de bedrijfswereld in Nederland, waar sociale lasten werden ingeruild voor meer verantwoordelijkheid vanwege de werkgever inzake verzuimpreventie, met die specifieke uitdagingen omgaat. Het is interessant om te kijken of bepaalde oplossingen die ze daar hanteren ook bruikbaar zijn in onze Belgische markt en omgekeerd.”

Koenraad Van Kerckhoven, Mercer
Market Business Leader Employee Health & Benefits Benelux,
Country Leader Belgium, Mercer

Mercer is een vooraanstaande mondiale aanbieder van advies op het gebied van Talent, Health, Retirement en Investments. De consultants van Mercer bieden de klant ondersteuning bij het oplossen van complexe vraagstukken ten aanzien van arbeidsvoorwaarden en menselijk kapitaal, en bij het ontwerpen en beheren van ziektekostenregelingen, sociale voorzieningen en pensioenen. Mercer heeft meer dan 20.000 mensen in dienst, verspreid over ruim 40 landen. De onderneming is een volledige dochteronderneming van Marsh & McLennan Companies, Inc (NYSE: MMC). Marsh & McLennan Companies heeft wereldwijd 53.000 medewerkers en een omzet van ruim $ 11 miljard, tevens is zij het moederbedrijf van Marsh, een wereldleider in assurantiën en risicobeheer; Guy Carpenter, een wereldwijde leider in het leveren van risicomanagement en herverzekeringstussenpersoon diensten, en Oliver Wyman, een wereldwijde leider in management consulting.