doron-cohen-nieuwe-rol

Doron Cohen Growth Leader Belgium & Regional Sales Leader International binnen Mercer

• 8 juni 2015

Doron Cohen, momenteel verantwoordelijk voor de International Consultancy Group in de Benelux, krijgt bij Mercer (Marsh & McLennan Companies – MMC) een nieuwe rol als Growth Leader Belgium and Regional Sales Leader International. In zijn nieuwe functie zal hij, met Brussel als uitvalsbasis, aan het hoofd staan van de verdere ontwikkeling van de klantenportefeuille in België en de communicatie van de consultancydiensten van Mercer, en dat over de verschillende afdelingen heen. Bovendien zal hij de adviesdiensten voor multinationale klanten voor Europa coördineren.

Doron Cohen (53) behaalde een Doctoraat in de Biomedische Wetenschappen aan de universiteit van Cambridge en een MBA aan de Universiteit van Parijs. Het gros van zijn carrière was hij actief als consultant bij de Big 4, zowel in het Verenigd Koninkrijk als in België. Hij heeft heel wat expertise op het vlak van strategische verandering, organisatieontwikkeling en –transformatie, en fusies en overnames (M&A). Nadien werkte hij nog als directeur stretgie en aankoop voor een energiebedrijf in Zweden. Sinds zijn overstap naar Mercer, vier jaar geleden, heeft hij verschillende Europese en Beneluxfuncties vervuld.

“Mercer is doorheen de jaren uitgegroeid tot één van de toonaangevende spelers in het marktsegment van de Belgische multinationals”, verduidelijkt Doron Cohen. “Het is de bedoeling om op die expertise verder te bouwen en in te spelen op de groeiende vraag naar onze dienstverlening in de rest van de markt.”

Hij zal zich samen met de teams van Mercer richten op de consultancy diensten voor de zogenaamde benefits, talentbeheer, een geïntegreerde aanpak qua health management, oplossingen voor risicobeheer en globaal pensioenadvies. “Vooral bedrijven in het middelmarktsegment staan voor belangrijke uitdagingen op het vlak van gezondheids- en welvaartbeheer van hun werknemers, zeker gezien de vergrijzing van hun personeelsbestand en het veranderende wetgevende kader. Als bedrijf gaan we blijven investeren in vernieuwende en klantgerichte oplossingen voor deze bedrijven”, aldus nog Cohen.

Voor Koenraad Van Kerckhoven, Country Leader Belgium bij Mercer, is Doron Cohen de juiste man op de juiste plaats: “Zijn uitgebreide en zeer gevarieerde ervaring is een absolute troef om klanten te helpen in deze toch wel uitdagende tijden. Hij is een echte ambassadeur voor Mercer, niet alleen op het vlak van M&A, maar ook wat betreft flexibele benefits, strategische HR en talent management. Die expertise maakt van hem de ideale man om onze consultancy diensten in een internationale context verder uit te bouwen in Europa.”

Doron Cohen
Growth Leader Belgium &